View Testimony #4773
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Creation : 2020-12-05 14:42:31 by Sylvain Lebreton
Latest Edition : 2021-10-17 19:27:50 by Nourelhouda Elomri
Creation : 2020-12-05 14:42:31 by Sylvain Lebreton
Latest Edition : 2021-10-17 19:27:50 by Nourelhouda Elomri
Source | #3469 | ||||||||||||||||||||||||||||||
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Main Edition | Agora XV | ||||||||||||||||||||||||||||||
Reference | 260 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Validation | Validated (Open Access) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Passage | l. 16-17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Linked Testimonies (0) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prose | |||||||||||||||||||||||||||||||
Poetry | |||||||||||||||||||||||||||||||
With restitution |
[- - - Βουλαίας Ἑσ]- τίας (?) |
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Transliteration |
[- - - Boulaias Es]- tias (?) |
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Translations |
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Quality of reading | (3) Uncertain reading | ||||||||||||||||||||||||||||||
Connected Acts | |||||||||||||||||||||||||||||||
Occasions | |||||||||||||||||||||||||||||||
Materials | |||||||||||||||||||||||||||||||
Agents | |||||||||||||||||||||||||||||||
Commentary |
16-17. [τὸν ἱερέα Ἑσ]|τίας Μαρσύ[αν] Peek (Kerameikos III). [τὸν ἱερέα τῆς Ἑσ]|τίας Μαρσύ[αν] Meritt & Traill (Agora XV). [- - - Βουλαίας Ἑσ]|τίας (?) vel [- - - βουλαίας ἑσ]|τίας (?) vel [- - -]|τίας (sans référence à Hestia) Kajava (2004). According to Kajava (2004), the text is too uncertain to testify the existence of a priest of Hestia (it is indeed, but in this case, how could we explain the presence of what can hardly be something else than an anthroponym afterwards?) and even any reference to Hestia. Anyhow, the restoration [Βουλαίας Ἑσ]τίας, with the epithet before the theonym and without articles, seems unlikely, considering the rest of the inscription (see Testimonies #4770-4772) (SL).
16-17. [τὸν ἱερέα Ἑσ]|τίας Μαρσύ[αν] Peek (Kerameikos III). [τὸν ἱερέα τῆς Ἑσ]|τίας Μαρσύ[αν] Meritt & Traill (Agora XV). [- - - Βουλαίας Ἑσ]|τίας (?) vel [- - - βουλαίας ἑσ]|τίας (?) vel [- - -]|τίας (sans référence à Hestia) Kajava (2004). Selon Kajava (2004), le texte est trop incertain pour attester l'existence d'un prêtre d'Hestia (certes, mais alors comment expliquer la présence de ce qui peut difficilement être autre chose qu'un anthroponyme ensuite ?) et même une quelconque référence à Hestia. Quoi qu'il en soit, la restitution [Βουλαίας Ἑσ]τίας, avec l'épithète avant le théonyme et sans articles, paraît peu probable au regard du reste de l'inscription (cf. Attestations #4770-4772) (SL). |
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Elements |
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Formulae |
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